woensdag, december 16, 2009

België moet 2,5 miljoen betalen ??

[Reactie op "Belgische staat moet 2,5 miljoen euro betalen na veroordeling in Israël" in De Morgen van 15/12]

Zo, nu maken we het eens van dichtbij mee hoe dat daar gaat in Jeruzalem: een jood zegt "dit huis is van mij", stapt naar de (joodse) rechter en die geeft hem (bijna altijd) gelijk. In dit geval kan België gewoon weigeren om te betalen, er staan nog geen settlers en soldaten klaar om de bewoners te verjagen zoals ze dat met Palestijnen dagelijks doen.
Misschien hoog tijd om eens te eisen dat Israël de VN resoluties begint toe te passen ? Jeruzalem is NIET de hoofdstad van Israël, Israël heeft NIETS te zeggen in Oost-Jeruzalem.

Pol Van den plas, Gent

1 opmerking:

Joop Oldenburg zei

Nu hoop ik echt dat Belgie zijn rug recht houd en niet betaald. Misschien is dit nu eindelijk eens een aanleiding om Israel aan te pakken. On begrijpelijk dat wij nog steeds niet eerlijk geinformeerd worden van wat er werkelijk gebeurt in de bezette gebieden. Er moet eens een film vertoond worden van wat er dagelijks bebeurt. Ook de journalisten moeten eens uit hun luie stoel in Israel komen en laten zien wat er wrkelijk gebeurd.Ik schaam mij dat ik een europees staatsburger ben.
mvg Joop Oldenburg