zondag, juli 09, 2006

Vette koppen vertellen onjuist verhaal

[Reactie op artikel van Frank Schlömer in De Morgen van 6 juli 2006]

Donderdag ll. las ik in De Morgen een artikel van uw hand onder een vette titel: "Israël neemt wraak voor Palestijnse raketaanslag." En als subkop: "Israël zal een groter militair offensief lanceren in Gaza nadat een Palestijnse raket een schooltje in Ashkelon heeft verwoest." Premier Olmert sprak van een 'escalatie zonder voorgaande' en kondigde 'buitengewone gevolgen' aan.

Diezelfde dag las ik in De Tijd: "Israël is van plan zijn militair offensief in de Gazastrook uit te breiden. De joodse staat nam die beslissing nadat de Palestijnen een zelfgemaakte raket afgeschoten hadden op de Israëlische stad Ashkelon. De aanval maakte geen slachtoffers en richtte amper schade aan."

Wat is dat nu? Is de school nu verwoest of is er nauwelijks schade? Vermits ik de laatste dagen geen verwoeste school gezien heb op TV denk ik het tweede, en denk ik dat U me onjuiste en ongecontroleerde informatie doorvertelt. Kunt U uw informatiebronnen eens screenen op hun geloofwaardigheid? Het past niet voor een kwaliteitskrant om zo te blunderen.

Pol Vandenplas

Geen opmerkingen: