dinsdag, september 25, 2007

berichtgeving Midden Oosten in De Standaard

De politieke berichtgeving over het Midden Oosten wordt er in mijn kwaliteitskrant DS met de dag beter op. Vorige week kon ik via DS vernemen dat de staat "Israël" in een resolutie door het Internationaal Atoomenergie Agentschap veroordeeld werd omdat hij weigert zijn kernwapenprogramma onder internationaal toezicht te plaatsen. De resolutie kwam er omdat de staat "Israël" weigerde zich aan te sluiten bij een resolutie die opriep tot het kernwapenvrij maken van het Midden Oosten. Gisteren kon ik in mijn krant dan weer vernemen dat een reeks gerenommeerde joodse auteurs de regering van "Israël" in een krantenadvertentie opriepen om onmiddelijk onderhandelingen aan te vatten met de Islamitische verzetsorganisatie Hamas over een wapenbestand. Gelukkig bleef ik gespaard van de goedkope spionageverhalen van het Pentagon en de theateropvoeringen "Ahmadinejad in New York"!!

Johan Bosman, Melle

Geen opmerkingen: