maandag, januari 14, 2008

Van Agt wordt bedreigd

[Reactie aan NOVA n.a.v. hun reportage over Van Agt en Palestina op 11/01/2008]

Proficiat met de schitterende reportages de afgelopen dagen op NOVA. Onder meer oud-premier Van Agt over de Palestijnse zaak en levensbedreigingen om zijn acties en boek rond Palestina. En de schitterende reportage "Kans op vrede in het Midden-Oosten." De Vlaamse media mag zeker een voorbeeld nemen aan NOVA.

Mario Bergen, Leuven

----------------------------------------------------------
Wie NOVA ook een hart onder de riem wil steken over de reportage over Van Agt (linken naar video's onderaan deze mail) kan dit hier.
----------------------------------------------------------
OUD-PREMIER VAN AGT: 'IK WORD BEDREIGD'11 januari 2008

Oud premier Dries van Agt zegt dat hij bedreigd wordt naar aanleiding van zijn website waarin hij het opneemt voor de Palestijnse zaak. In een interview met NOVA zegt Van Agt letterlijk: "Ik word wel bedreigd. Ik wil daar geen dikke woorden over zeggen want het gebeurt niet vaak. Maar het gebeurt wel."Op de vraag hoe hij daarmee omgaat zegt hij: "Door het te negeren. Ik doe er niks mee. Ik ga door. Het is (...) een heilig moeten. Ik vind dat dit moet gebeuren. Iemand moet dit zeggen. En als je dat doet... het is een geweldige bemoediging om te merken, bij de opening van die website, de reacties daarop waren overweldigend. Het waren 1000 tot 1500 mensen per dag, die op bezoek kwamen en waarvan de overgrote meerderheid zei: Goed dat u dit zegt. Ik wist niet dat het zo erg was. Ik was er bang voor. Ik durfde het eigenlijk niet te zeggen dat ik ook ernstige kritiek heb op het gedrag van de staat Israël. Maar ja, dat zeg je in Nederland zo moeilijk."Over zijn activiteiten voor de Palestijnen zegt Van Agt: 'Nooit in mijn leven heb ik iets met zo veel hart en ziel gedaan als dit." NOVA: "Ook niet toen u premier was?" "Nee. dat heb ik ook met overgave gedaan, zo goed als ik het kon. Maar nu voel ik - dit is een missie. Dit moet gebeuren. Ik heb misschien niet zo veel jaren meer te leven. Statistisch in ieder geval niet. Dus woeker met de tijd die (je) nog hebt."

Dries Van Agt: http://www.driesvanagt.nl/

VIDEO - DRIES VAN AGT STRIJDT VOOR PALESTIJNSE RECHTEN
VIDEO - KANS OP VREDE IN HET MIDDEN-OOSTEN?
VIDEO - HOE TE OVERLEVEN IN DE GAZASTROOK?

Geen opmerkingen: